Golden Goddess Guitar Leaderboard

Recent content by Jesse Salmons

  1. Jesse Salmons

    This has been bothering me

    Yeah see, like I definitely respect what the Beatles did, but i just dont care for them. Everything comes down to what you think sounds good and what makes you feel good. Its like i said, i listen to so much music not only because its variety but because i can get the same goosebumps from a rap...
  2. Jesse Salmons

    This has been bothering me

    Well since this is brought up, and im gonna feel like that Family Guy Scene where peter says he never cared for the godfather but... i never really cared for the beatles. I just cant get into them. Idk why. I like other peoples covers of their songs better than i like their original versions...
  3. Jesse Salmons

    Practice Fatigue and Why You Don't Suck

    That makes perfect sense, ever been trying to perfect a tricky phrase for hours on guitar, even with a metronome, and all of a sudden no matter how slow you play it you just. Cant. Play. It. Anymore. Then you try the next day and you’ve made leaps and bounds. Great post, Jak💪
  4. Jesse Salmons

    Tabs, Backing and ALL that costs

    Honestly if you’re just trying to learn these solo’s, I recommend Songsterr or watching a good cover on YouTube and using the slow down feature to learn the notes. Tabs a lot of times will get you in the ballpark, but sometimes its best to use other methods
  5. Jesse Salmons

    What do you enjoy playing?

    Absolutely, like the last solo in “Pride and Joy” all those double stops and bends, just ferocious lol
  6. Jesse Salmons

    What do you enjoy playing?

    Yeah man i love Srv, not only his playing but his intensity when he plays
  7. Jesse Salmons

    What do you enjoy playing?

    Yeah man, some of my earliest guitar memories are sitting by my old boombox with a hendrix CD just trying to play along with purple haze, hey joe, red house, blues has always came natural to me. Hey Joe’s solo still gives me chills!
  8. Jesse Salmons

    What do you enjoy playing?

    Hendrix, and the blues in general has always been in the core of my playing. No matter how much i shred, how much heavy riffs i play, i always come back to blues for fun and emotion. Hendrix, Srv, Jimmy page, are only a few of the incredible artists i try to emulate.
  9. Jesse Salmons

    Driving back to Indiana on Saturday, been in Iowa for 2 weeks for work, im so ready to get back...

    Driving back to Indiana on Saturday, been in Iowa for 2 weeks for work, im so ready to get back to shredding 🤘🏻
  10. Jesse Salmons

    GUESS WHO'S BACK...

    Jak’s back? Fuck yeah.💪
  11. Jesse Salmons

    He used the sustainiac pickup in the neck of his guitar to achieve the pinch harmonic sound...

    He used the sustainiac pickup in the neck of his guitar to achieve the pinch harmonic sound without re picking
  12. Jesse Salmons

    Happy Birthday to the big man - Papa Gates!

    Happy birthday to the man, myth, and legend!
  13. Jesse Salmons

    Guitar positioning

    You can definitely learn and build the muscle memory in the easier position, and you’ll still know how to play it, you’ll just have to make adjustments depending on how you position yourself after wards. But the classical position is not a bad thing to get into and it is easier for a reason, and...
  14. Jesse Salmons

    Hello, Kittens :)

    There’s nothing i can say that hasnt already been said by the others on here, but i 100% agree with them and support your decisions to better yourself, and i understand as well. Take care Jak, we’re all here for you.
  15. Jesse Salmons

    The One Month Challenge

    Shit man, i’ll think about it🤣 i just finished creeping death, maybe ill do “master” next